Szkoła Podstawowa nr 11

• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Lekcja historii o II wojnie światowej

Drukuj

W maju klasy II gimnazjum z wychowawczyniami: Katarzyną Kowalską, Agnieszką Makurat, Magdaleną Gapińską i Alicją Nowakowską wybrały się na wycieczkę edukacyjną do Muzeum Stutthof w Sztutowie. Około 10.30 dotarliśmy na miejsce autokarem, gdzie czekał na nas przewodnik. Zanim rozpoczęliśmy zwiedzanie, w budynku byłej komendantury obejrzeliśmy krótki film dokumentalny z ostatnich dni funkcjonowania obozu w 1945r.
Wprowadzeni w trudny nastrój tamtych dni powędrowaliśmy w wielkim skupieniu obozowym szlakiem. Gdy wpatrywaliśmy się w górę butów, mogliśmy uświadomić sobie, jak wielu ludzi tutaj zginęło (około110 tys.) Brama Śmierci, stołówka, łaźnia, szpital to miejsca tortur, poniżenia człowieka i całkowitego pozbawienia ludzkiej godności. Na koniec udaliśmy się do komory gazowej, by przez zapalenie zniczy i minutę ciszy, symbolicznie oddać cześć ofiarom obozu koncentracyjnego.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na chwilę na plaży w Stegnie, gdzie po żywej lekcji trudnej historii, mogliśmy chwilę odpocząć nad brzegiem morza