Szkoła Podstawowa nr 11

• Decrease font size

Klasy 4-7

DZIEŃ DZIECKA W 4a W OŚRODKU KULTURY MORSKIEJ W GDAŃSKU

1.czerwca klasa 4 a wraz z wychowawczynią p. Małgorzatą Pietruszewską-Fularą oraz p. Moniką Sową udała się do Ośrodka Kultury Morskiej w Gdańsku. Ciekawa wycieczka połączona ze zwiedzaniem najbardziej charakterystycznych miejsc Gdańska wszystkim przypadła do gustu. Rozpoczęliśmy warsztatami w trakcie których uczniowie dowiedzieli się, jak zachować się w sytuacjach kryzysowych na morzu. Pani prowadząca  przedstawiła dzieciom najważniejsze sposoby wzywania pomocy oraz zasady postępowania podczas akcji ratunkowej na morzu. Uczniowie zapoznali się z różnymi środkami ratunkowymi na wystawie interaktywnej - mieli okazję założyć kamizelkę ratunkową, zjechać rękawem ewakuacyjnym i wejść do tratwy pneumatycznej. Ciekawym doświadczeniem była możliwość sterowania łodziami i statkami w dużym basenie. To była udana wycieczka i już czekamy następnej!

Małgorzata Pietruszewska-Fulara

4a PODBIJA KRĘGIELNIE U7

We wtorkowe przedpołudnie uczniowie klasy 4a mieli niewątpliwą przyjemność poznać zasady bowlingu i zmierzyć się w rozgrywkach grupowych. Początkowo kule do bowlingu wydawały się ciężkie, ale z czasem wszyscy nabierali siły i obycia. Do rywalizacji włączyły się również p. Małgosia – wychowawca klasy oraz p. Joanna Ossowska- psycholog szkolny. Obie panie całkiem nieźle sobie radziły, ale trofeum zwycięzcy przypadło ex aequo Otylii i Gustawowi. Wszystkim czas spędzony w Centrum U7 minął beztrosko i niestety bardzo szybko, ale liczymy, że po wakacjach jeszcze tam wrócimy na kolejne bowlingowe rozgrywki.

Małgorzata Pietruszewska-Fulara

WYCIECZKA DO WARSZAWY

27-28 maja wczesnym rankiem, bo już o godzinie 5.20 uczniowie klas szóstych i II gimnazjum wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Humor dopisywał wszystkim uczestnikom w drodze do stolicy i z powrotem, gdyż śpiewanym piosenkom i zagadkom nie było końca.

Gdy dotarliśmy na miejsce, w Warszawie z przewodnikiem zwiedziliśmy Stare Miasto i Krakowskie Przedmieście. Udało nam się wejść na galerię sejmową i przez moment na żywo obserwować obrady Sejmu. Wszystko działo się bardzo szybko i wydawało się, że już po chwili  uczestniczyliśmy w uroczystej zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, przespacerowaliśmy się przez skąpane w słońcu Łazienki, posłuchaliśmy ławeczki, grającej muzykę Fryderyka Chopina, zrobiliśmy sobie zdjęcie wśród kaczek i pawii, a następnie udaliśmy się do hostelu „OK!”, położonego na obrzeżach stolicy. W ramach wieczornego relaksu niektórzy wybrali grę w piłkę siatkową, spacer  do sklepu na lody, oglądanie meczu Ligi Europejskiej czy Project Runway (oczywiście ze względu na naszego absolwenta – Patryka Wojciechowskiego, któremu kibicowaliśmy).

Po śniadaniu wyruszyliśmy do Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy kilka godzin, fantastycznie bawiąc się i ucząc. Z Ogrodów na dachu Biblioteki UW mogliśmy podziwiać panoramę całej Warszawy..

Wielkim przeżyciem dla wielu z nas była wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego, miejscu upamiętniającym bohaterów z 63 powstańczych dni. Gdy wsiedliśmy do autokaru jeszcze raz mogliśmy wrócić do historycznych wydarzeń z 1944r., gdyż podczas drogi powrotnej obejrzeliśmy film dokumentalny „Powstanie Warszawskie”.

Wróciliśmy zmęczeni koło godziny 23.00, ale naprawdę pełni wrażeń. Wszyscy spisali się na medal!

Katarzyna Kowalska

Spacerkiem po Sopocie

Dzień Dziecka 1.06.15 tego dnia klasa 4b wraz z wychowawcą i p. Agnieszką Giedrojć-Gurin wybrała sie do Sopotu. Celem wyprawy było zapoznanie sie z historią miasta, architekturą, zabytkami oraz twórczością artystów. Nasz spacer śladami historii rozpoczął sie od Ratusza - Siedziby Urzędu Miasta. Kolejną ciekawostką był budynek Poczty. Wysłuchaliśmy wiadomości, które pięknie przedstawił przewodnik. Zobaczyliśmy:
- Kościół pw. św. Jerzego
- Dworek Sierakowskich
- Molo Spacerowe
- Zakład Balneologiczny
- Wille drewniano-murowane
- kamienice, których dekoracje elewacyjne nawiązywały do stylu secesyjnego.
Nasz spacer zakończył sie przy Krzywym Domu. Wyprawa była udana, wszyscy byli zadowoleni.
Balbina Rogalka

Lego budowanie

8 czerwca klasy 5b i 6a wybrały się na największą w Polsce wystawę budowli z klocków LEGO w PGE Arena w Gdańsku.  Podziwiając ekspozycję, wzdychaliśmy, marząc , którą z budowli chcielibyśmy  po prostu mieć. Ach...ileż tam było klocków...ile zbudowanych z nich krajobrazów, statków, pałaców, instrumentów, domków, bitew, plaż, pojazdów...Marzenie... Warto było to zobaczyć. Poza zwiedzaniem ekspozycji, zakupami w sklepie na terenie wystawy, radość ogromną sprawiła nam możliwość budowania z klocków dowolnych budowli w ...strefie starszaka ( była też strefa malucha:)). Na plac lego budowy wkroczyliśmy wszyscy: uczniowie i opiekunowie. Było...cudownie!!! I stanowczo za krótko! Zapewne zostalibyśmy dłużej, ale popołudniowe zajęcia oraz czekająca w kolejce kolejna grupa zwiedzających „pomogła” nam podjąć trudną decyzję opuszczenia terenu PGE Areny. Pozostał niedosyt. Wielu z nas nie chciało pozostawić w rękach kolejnych zwiedzających „ swoich nowych ekspozycji”, a zbudowaliśmy Spa, labirynt, hotel, basen, nowe samochody, pałace....Dziękujemy Pani Asi Ossowskiej  oraz tacie Zuzi za opiekę i wspólną zabawę.

Paulina Biernat i Maryla Włodkowska
2015-06-09

Dzień Dziecka 6b

Klasa 6b spędziła tegoroczny Dzień Dziecka na międzynarodowej konferencji w ramach Polskiej Akademii Dzieci zorganizowanej na Politechnice Gdańskiej. Nasze uczennice: Jagoda Minkiewicz i Zuzanna Pankau poprowadziły wykład i prezentację pt ,,Rekordy zwierząt” i wypadły doskonale. Jednak  na konferencji mieliśmy również okazję wysłuchać innych ciekawych wykładów z różnych dziedzin na czele z wystąpieniem gościa specjalnego, Amerykanina pracującego w NASA. Oprócz wykładów był też poczęstunek dla wszystkich uczestników: pizza i fontanna z czekolady. A więc tego dnia na Politechnice Gdańskiej. Było i ciekawie i pysznie.

Jeszcze raz gratulacje dla naszych młodych wykładowczyń i szczególne podziękowania dla Pani Urszuli Nowak i Pana Adama Sarny za zaangażowanie i pomoc w przygotowaniu prezentacji.